Sisteme de asigurare a calitatii
Asigurarea calităţii – noţiuni de bază Asigurarea calităţii - parte a managementului calităţii focalizată pe oferirea încrederii că cerinţele de calitate vor fi satisfăcute. Standardul ISO 9000 reprezintă modele pentru asigurarea calităţii. Ele cuprind recomandări [...]
Auditul calitatii
Scopul principal al auditului calităţii este de a evalua posibilităţile de îmbunătăţire a sistemului calităţii din organizaţie, a proceselor, produselor şi serviciilor pe care le realizează, a acţiunilor corective necesare pentru eliminarea deficienţelor. Auditul nu [...]
Cercetarea de marketing si studiul de fezabilitate
Un antreprenor este necesar să ştie că procesul de evaluare a unei oportunităţi de afaceri cuprinde două faze: evaluarea informală; evaluarea formală. […]
Aparitia si evolutia marketingului
Primele activități înrudite cu marketingul se pierd în negura vremurilor și sunt legate de apariția și dezvoltarea comerțului în cadrul primelor civilizații umane, în urmă cu patru milenii înaintea erei noastre[1]. Pe măsură ce rolul [...]
Definirea managementului calitatii
În literatura de specialitate sunt formulate diverse definiţii ale managementului calităţii. Juran, considerat în acest sens „un adevărat deschizător de drum”, defineşte managementul calităţii prin funcţiile acestuia în termenii „trilogiei calităţii”. În opinia sa managementul [...]
Utilizarea pretului ca instrument de marketing
Modul de determinare a preţurilor, folosirea acestora în mediul concurenţial, integrarea consumatorilor în ecuaţia preţurilor şi practicile de marketing sunt numai câteva elemente care reflectă utilizarea preţului ca instrument de marketing. […]
Functiile managementului calitatii
Managementul calităţii îndeplineşte o serie de funcţii prin intermediul cărora este asigurată calitatea produselor şi serviciilor realizate. Aceste funcţii sunt: Planificarea calităţii; Organizarea activităţilor referitoare la calitate; Coordonarea activităţilor referitoare la calitate; Antrenarea personalului pentru [...]
Rolul, locul si functiile marketingului
Rolul marketingului în economie Marketingul are un rol deosebit de important, atât la nivel macroeconomic cât şi la nivel microeconomic. La nivel macroeconomic, pentru orice stat din lume, marketingul îndeplineşte următoarele roluri[1]: Este un factor [...]
Conceptul de marketing
Noţiunea de marketing este de origine anglo-saxonă şi derivă de la verbul „to market”, care în traducere înseamnă a desfăşura tranzacţii de piaţă (a vinde şi a cumpăra[1]. […]