Metode de recrutare a resurselor umane
publicarea anunţurilor în cadrul întreprinderii. Aceasta constituie o metodă de recrutare prin intermediul căreia angajaţii iau cunoştinţe de posturi vacante existente. Anunţurile respective trebuie să cuprindă: denumirea postului, condiţiile de selecţie, nivelul orientativ al salariului etc. reţinerea [...]
Integrarea profesională
Definire - integrarea profesionala este o faza ulterioara angajarii. Aceasta asigura asimilarea unei persoane în mediul profesional și adaptarea ei la cerințele grupului din care face parte. Componentele unui sistem de integrare profesională eficient sunt: pregătirea noilor angajați; [...]
03. Specificul si continutul pietei factorilor de productie
În legătură cu piaţa factorilor de producţie, Gilbert Abraham-Frois (în L’économie politique, Economica, Paris, 1992 – trad. rom. Economia politică, Editura „Humanitas”, Bucureşti, 1994) subliniază următoarele aspecte: - Factorii de producţie sunt achiziţionaţi în vederea [...]
02. Specificul si diversitatea productiei de bunuri materiale
Caracteristicile producţiei de bunuri materiale Producţia bunurilor materiale reprezintă un proces obiectiv, complex şi permanent de desprindere a unor bunuri din natură şi de transformare şi adaptare a lor la necesităţile de consum sau de [...]
01. Activitatea economica
Interdependenţa nevoi – posibilităţi Activitatea umană are, în general, ca supapă motivaţională satisfacerea nevoilor. Extrapolând, am putea spune că întreaga viaţă a oamenilor este constituită din nevoi. Nevoile umane (care comportă o dimensiune existenţială [...]
03. Concept, evolutie si tipologii
Merchandisingul este un termen anglo-saxon al cărui traducere propusă în franceză este „mercantizare” („marchandisage”). Numeroşi autori din diferite ţări au încercat numeroase traduceri ale termenului, pentru a folosi un sinonim lingvistic dar cu toate acestea [...]
03. Sistemul de codificare cu bare
Presiunea concurenţei într-o economie de piaţă aduce în atenţia managerilor soluţiile de creştere a productivităţii muncii. Toate practicile moderne de management au nevoie de informaţii exacte şi este mai mult decât necesar să cunoaştem exact [...]
02. Importanta merchandisingului in comertul cu amanuntul
Punctul de vânzare, inima comerţului cu amănuntul, nu este numai un simplu spaţiu, ci şi un creator de valoare, care se adaugă produselor vândute, pentru că el oferă consumatorului un serviciu în plus faţă de [...]
02. Cadrul conceptual al clasificarii marfurilor
Un domeniu important al cercetării în studiul mărfurilor este studiul sistemelor de clasificare, precum şi a metodelor şi criteriilor de ordonare a produselor în cadrul acestor sisteme. Pentru păstrarea unei abordări unitare a sistematicii mărfurilor [...]
01. Conceptia moderna asupra comertului cu amanuntul
Evoluţia pe ansamblu a economiei mondiale scoate în evidenţă faptul că, peste tot în lume, comerţul, în general, şi comerţul cu amănuntul în special, a devenit un sector economic foarte dinamic, aparatul comercial cunoscând mutaţii [...]