Responsabilitatea intreprinderii de servicii
O importantă dilemă stă la baza definirii rolului unei organizaţii: în ce măsură un manager trebuie să aibă în vedere responsabilitatea sa economică, referitoare la realizarea unui profit cât mai mare pentru acţionari, comparativ cu [...]
02. Comerciantul
Noţiunea de comerciant are în vedere persoana fizică sau juridică a cărei profesie este comerţul. Deci, pentru a fi considerat comerciant, un agent economic trebuie să îndeplinească potrivit Codului Comercial, următoarele condiţii: - să realizeze [...]
Serviciile si sectorul tertiar
În conexiune cu abordările teoretice anterioare, trebuie arătat faptul că preocupările pentru delimitarea sferei serviciilor, pentru definirea conţinutului şi caracterului şi, mai ales, pentru exprimarea unitară a tuturor serviciilor - de o mare eterogenitate şi [...]
01. Economia comertului. Functiile
Comerţul reprezintă una din formele activităţii umane cu un rol important în viaţa societăţii contemporane, devenind elementul principal al economiei de piaţă. Noţiunea de comerţ are un conţinut complex, determinând o funcţie economică, ce constă [...]
Caracteristicile serviciilor
Serviciile – domeniu particular de activităţi în cadrul economiei – îmbracă o serie de trăsături caracteristice, decurgând din specificul muncii desfăşurate în această sferă, trăsături ce permit identificarea lor şi care pot constitui totodată, criterii [...]
04. Metode de scalare
Exisită o multitudine de metode de scalare, dar niciuna nu este perfectă. Corespunzator scalelor Stevens, întâlnim în practica cercetărilor de marketing mai multe metode de scalare. A) Metode de scalare ce permit măsurarea unui [...]
03. Masurarea si scalarea fenomenelor si proceselor de marketing
Definirea si rolul măsurării si scalarii În orice cercetare apare necesitatea obiectivă a măsurării cantitative şi calitative a fenomenelor şi proceselor de marketing. Un loc important în cercetările de marketing îl ocupă procesele de măsurare [...]
02. Informatia de marketing
După tipul lor informaţiile culese se clasifică în: informaţii care servesc pentru cercetarea relaţiilor cauzale între variabilele cercetate; informaţii cu ajutorul cărora se studiază relaţiile de asociere dintre variabile. După sursa de provenienţă, delimităm: [...]
01. Proiectarea cercetarilor de marketing
Proiectarea cercetărilor de marketing reprezintă activitatea de structurare şi de fundamentare ştiinţifică a acestui demers. Conţinutul şi rolul cercetărilor de marketing Putem defini cercetările de marketing ca fiind activitatea fundamentată pe cunoaşterea şi anticiparea schimbărilor [...]
07. Procesul bugetar
Conţinut, etape şi caracteristici Procesul bugetar reprezintă ansamblul acţiunilor şi măsurilor întreprinse de instituţiile competente ale statului în scopul concentrării politicii financiare aplicate de autoritatea guvernamentală. Procesul bugetar presupune existenţa de resurse financiare, precum şi [...]