03. Concept, evolutie si tipologii

//03. Concept, evolutie si tipologii

03. Concept, evolutie si tipologii

Merchandisingul este un termen anglo-saxon al cărui traducere propusă în franceză este „mercantizare” („marchandisage”). Numeroşi autori din diferite ţări au încercat numeroase traduceri ale termenului, pentru a folosi un sinonim lingvistic dar cu toate acestea în final s-a optat pentru adoptarea şi utilizarea generală a termenului din engleză. Merchandisingul a luat naştere odată cu apariţia hipermarketurilor. în medie clienţii vizitează magazinele de 57 de ori pe an, cu 10% mai puţin decât în anul 2003 (NIELSEN 2006). Conform unui raport MCA[1] 2005, în 1987 timpul mediu petrecut de un client în magazin era de 2h30 iar în prezent acesta este de 45 de minute. În 10 ani, asortimetele au suferit modificări într-o proporţie de 66% (panel internaţional & LSA 2005). 76% din actele de cumpărare se fac în mai puţin de 10 secunde, timpul mediu petrecut într-un raion fiind de 1 minut şi 11 secunde (2007). Conform LSA[2], 2004, 57 % dintre vânzările efectuate nu erau prevăzute în marile suprafeţe alimentare (GSA).

Merchandisingul reprezintă ansamblul tehnicilor provenind din marketingul şi pragmatismul aplicat de către distribuitor şi producător sau împreună cu scopul de a îmbunătăţi rezultatul punctului de vânzare prin creşterea atractivităţii şi a produselor sale prin căutarea satisfacţiei consumatorului. Constituie un ansamblu de tehnici pentru rentabilizarea şi gestionarea la maxim a punctului de vânzare. Reprezintă toate măsurile la punctul de vânzare pentru a sprijini vânzările. Este fructul fuzionării spiritului marketingului şi comerţului şi trebuie să fie rezultatul unui parteneriat între distribuitor şi fabricant caracterizat prin: pragmatism şi preocupare (atenţie), rigoare şi imaginaţie şi creaţie (inovaţie) iar în traducerea limbii spaniole s-a considerat a fi marketingul punctului de vânzare.

[1] Merchandising Corporation of America (MCA), http://www.mcaretail.com/

[2] LSA, http://www.lsa.fr/article/page_res_art.cfrn?id_categorie=120

Mai departe…

By | 2019-01-29T02:32:51+00:00 decembrie 9th, 2018|Categories: Merchandising|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment