Plan Afaceri persoanal

//Plan Afaceri persoanal

Plan Afaceri persoanal

Cum să vă creați un plan personal de afaceri pe care îl veți folosi cu adevărat

Fiecare antreprenor de succes pe care l-am întâlnit este într-un fel, un planificator prolific. Din acest motiv, cel mai important sfat de care are nevoie fiecare antreprenor aspirant sau deja profesionist este să își facă un plan de dezvoltare personal în contextual propriei afaceri, să îl pună pe hârtie și apoi să îl citească și aplice în fiecare zi.

Un plan personal este un lucru pe care aveți nevoie să îl dezvoltați în fiecare an, pentru a vă ajuta să vă puneți propriile sfaturi și idei în aplicare. Crearea unui plan vă poate clarifica obiectivele pentru anul următor, dacă nu îl încuiați într-un sertar. Este ceva ce ar trebui să devină material de studiu și de citit săptămânal, dacă nu zilnic.

1. Începeți cu o listă simplă de brainstorming.

Împărțiți-vă rolul în afacere în părți mici și asigurați-vă că este cuprinzător. Acest lucru ar putea însemna să luați fiecare activitate/departament pe care îl supravegheați sau în care sunteți implicat și să-l rupeți în segmente suplimentare. De exemplu, pentru activitatea/departamentul de grafică al companiei mele, aș crea obiective separate de cele pentru dezvoltarea leadership-ului, pentru echipament și software, angajarea, plan de educație continuă sau eficiență.

2. Prioritizați obiectivele.
Lista dvs. de brainstorming conține, probabil, un număr copleșitor de puncte de pornire potențiale. Cheia este să îngustați acest număr de puncta de pornire, într-un număr ușor de gestionat și realist. Din moment ce îl veți revizui deseori, propuneți-vă să scrieți un plan, nu un roman.

Am făcut greșeala de a dezvolta un plan de afaceri personalizat, de 100 de pagini, pe care nu l-am deschis niciodată. Numai gândul de a revizui un plan de 100 de pagini a fost înfricoșător. Trucul este să concepem un document ușor de utilizat, de o pagină sau de două pagini.

Luați lista de brainstorming și organizați-o în funcție de cel mai mare impact potențial. Veți avea, de asemenea, unele obligatorii. Apoi, veți avea câteva elemente care nu sunt necesare sau nu necesită multă atenție și pot fi delegate.

3. Fiti specific
Odată ce ați restrâns lucrurile până la o mână de puncte, asigurați-vă că planul include specificații care vă vor permite să măsurați și să urmăriți progresul. Pentru planul din acest an, unul dintre punctele mele a fost menținereaa culturii companiei în timp ce construiam echipa. Evident, acesta este un obiectiv general, dificil de măsurat. Pentru planul meu, am dezvoltat o strategie pentru îndeplinirea misiunii prin includerea mai multor detalii, cum ar fi crearea unei prezentări culturale ale companiei și a unui plan atât pentru angajații actuali, cât și pentru noii angajați.

4. Stabiliți provocări, dar să fie realiste.
Un obiectiv care nu necesită o cantitate de efort pentru a fi realizat nu este cu adevărat un obiectiv valoros. Pe de altă parte, stabilirea unui obiectiv care are o șansă mică de realizare cu un efort imens înseamnă totuși, ceva mai puțin mai mult decât o speranță și vă poate descuraja. Ideea este să găsim un echilibru perfect între cele două.

5. Stabiliți termenele limită.
Lucrul frumos la planul vostru de afaceri personal este că e al vostru. Nu trebuie să așteptați până la începutul unui nou an pentru a crea unul. În timp ce creez un plan anual, asta nu înseamnă că fiecare obiectiv are un termen limită de un an. Stabiliți un termen limită, indiferent de care este, ca să vă mențineți atenția și să aveți o chemare la acțiune (spre deosebire de adoptarea unui obiectiv pe termen nelimitat).

6. Împărțiți planul
Vă recomandăm să vă prezentați planul unui coleg/e pe care îl/o respectați. Cereți feedback. Această persoană se poate gândi dintr-un unghi pe care nu l-ai avut. La fel de important, această persoană vă va trage la răspundere. Este mult mai dificil să apăsați pe ”butonul de catapultare” după ce ați împărtășit planul cu cineva pe care-l respectați. Și oricine poate folosi ocazional o persoană mai experimentată.

Îmi place foarte mult când un angajat împărtășește un plan cu mine. Aceasta arată inițiativa și gândirea înainte. Există câteva lucruri mai impresionante decât atunci când un angajat are obiective clare și lucrează din greu pentru a le îndeplini.

7. Revizuiți planul săptămânal
Crearea planului este doar primul pas. Puneți planul într-un loc vizibil, care să vă permită să vă amintiți de el, să îl revedeți. Dacă aveți un plan minunat, acesta vă poate inspira de fiecare dată când îl vedeți.

Echipa incluzivbussineshub.ro

By | 2018-07-17T23:08:16+00:00 iulie 17th, 2018|Categories: Dezvoltare persoanala|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment